Concept store po polsku

Concept store po polsku

Concept store, jak mówi angielska nazwa, to sklep z pojęciem, koncepcją. Znajdziesz w nim wyszukane, nietuzinkowe towary, za którymi kryje się konkretny pomysł i idea. Concept store celuje w nieco innego klienta niż przeciętny Kowalski. Proponuje mu coś ciekawszego, innowacyjnego, z lepszej jakości materiałów. Ale nie przedmioty, bez których nie mógłby żyć czy artykuły pierwszej potrzeby, tylko takie, których pragnie, które kupuje, bo mam taką ochotę. Nie ukrywajmy jednak, co za tym stoi – za oryginalność trzeba zapłacić!

Concept store nie ważne z czym, ważne jaki

Concept store – może to być sklep z designem, modą czy jedzeniem, ale też nietypowy miks sztuki, kultury, jedzenia, design’u, mody i fotografii, który będzie wyznaczał styl życia. Ważne, żeby został stworzony według określonego konceptu, czy myśli przewodniej – najczęściej właściciela sklepu. To właściciel decyduje, jakie produkty znajdą się w jego butiku, czyli przeprowadza autorską selekcję asortymentu. Powinien stale uzupełniać swój concept store o nowości pojawiające się na rynku, kolekcje młodych projektantów, innowacyjne projekty z dziedziny wzornictwa przemysłowego, prasy zagranicznej i fachowej, czy po prostu kolejne ciekawe gadżety. Concept store to połączenie sklepu, butiku a nawet galerii, dzięki czemu każdy z nich jest unikalny, a przedmioty w nim sprzedawane mają swój własny charakter i styl.

Concept store’y promują ideę „slow shoppingu” – spokojnych, przemyślanych zakupów bez wyrzutów sumienia. Kupowanie ma być jak zabawa, a ta z kolei ma sprawiać,
że chętnie będziemy chcieli wrócić po więcej.

Poza tym atmosfera w takim sklepie zawsze jest przyjazna, ciepła, a bezpośredni kontakt z właścicielem buduje wiarygodność i swoistą więź. Kolejnym plusem concept store’u jest to, że możemy liczyć na fachowe porady i rzetelne wskazówki sprzedawcy/właściciela. Najważniejsze jest jednak to, że sama marka musi dbać o swój wysoki poziom.

Najmodniejszy concept store

Concept store to nierozerwalna całość. Otoczenie i okolica sklepu musi idealnie współgrać z jego modernistycznym wnętrzem i sprzedawanymi w nim towarami. Klient ma czuć się w nim wyjątkowo i ma chętnie do niego wracać. Jednym z takich sklepów jest Le Pukka Concept Store (www.lepukka.pl). Le Pukka powstała na warszawskim Powiślu, w dzielnicy która od kilku lat cieszy się uznaniem ludzi
ze świata mody, jak również artystów i designerów. Spodobało nam się jej wnętrze, które niewątpliwie intryguje. Jest przestronne, ma szare surowe ściany, na których wiszą plakaty polskich i zagranicznych artystów, grafiki, multikolorowe zegary, reprodukcje obrazów znanych twórców, a także naklejki ścienne. Wszystkie te elementy ożywiają lokal. Przestrzeń sklepu została podzielona na kilka wnętrz, w taki sposób aby przypominały odwiedzającym poszczególne pomieszczenia z jego domu, np. salon czy sypialnię. Le Pukka Concept Store to sklep z duszą i ogromną pasją właścicielki – pani Katarzyny Kuźmy, która jest wielbicielką pięknych wnętrz. Swoim klientom proponuje wszystko, co jest potrzebne do urządzenia i wystroju domu czy mieszkania. Począwszy od designerskich mebli (plastikowe krzesła, wyszukane stoły, czy stoliki kawowe), poprzez oryginalne lampy, kończąc na dodatkach (różne wzory naklejek ściennych, obrazy, poduszki, akcesoria kuchenne). Właścicielka nie zapomniała o klientkach swojego concept store’u. Panie znajdą tu coś tylko dla siebie, między innymi ręcznie robioną biżuterię polskiej projektantki, torebki z recyclingu, czy lalki kolekcjonerskich robione na zamówienie. Oprócz mebli topowych projektantów i szeregu dodatów Le Pukka Concept Store oferuje również porady aranżacyjne, podpowiedzi architektów,  a nawet rekomenduje pracownie projektowe, które aranżują pomieszczenia od początku do końca.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *